Saturday, July 23, 2011

Vlogging ?

Assalamualaikum.
Mood : I'm home :)
Music : Pretty Girl - Iyaz

Pernah dengar blogging ? Memamg noob lah kalau tak tahu blogging tu ape kalau dah tersesat kat baca blog macam aku nih -.-' What is blogging ?

"Blog" is an abbreviated version of "weblog," which is a term used to describe web sites that maintain an ongoing chronicle of information. A blog features diary-type commentary and links to articles on other Web sites, usually presented as a list of entries in reverse chronological order. Blogs range from the personal to the political, and can focus on one narrow subject or a whole range of subjects.

Dan sebenarnya, petang tadi aku ada tengok satu video . . .  







Dalam video dari youtube nih, baru aku tahu apa yang dikatakan dengan VLOGGING,hehe I pun noob gak dulu. Barulah aku sedar vlogging adalah gabungan ayat Video + bLOGGING = VLOGGING. ( Tangan aku terhenti sekejap tadi untuk menaip setelah aku sedar, MALAM NIE AKU TAK STUDY LAGI ! Arghh, dah lewat malam, esok jelah ! ) But wait ! dalam video nih, ada ditemuduga seorang perempuan pakai tudung hitam itu. Maria Elena ? Sape tuh ??? So, aku melutut kat kat pakcik google . . .








Macam tak membantu jea =.=' okay, aku jampi lagi sekali kat pakcik google. . .








Wahaha ! Sebenarnya, lagi banyak kita jampi " hint " kat pakcik google, lagi senang nak cari bahan. Okay, soooooo... aku cari jugak lah serba sedikit pasal dia memandangkan macam hot jea. Aku jumpa nie pulak. . .







Ooow,BM dia B3 rupanya. Alang - alang dah terbukak link dia,http://peliks.blogspot.com/2010_11_01_archive.html aku baca lah sikit. Bukan nak komen jahat or gosip buruk buat dosa malam nie ( since dalam video Remaja Vlogging tadi dia cakap tak kesah kena kutuk ) tapi sebagai manusia biasa, sumpah aku terkejut tengok MATA BULAT dia ! Eh ? Situ dah pelik dah. Takpe, carry on reading. Then, dia ada tulis, pasal tutorial tudung ? Aku lelaki, tapi aku tahu tutorial bertudung bagi perempuan dengan betul sejak sekolah rendah lagi. Meh aku ilustrasikan idea aku :) ( tiba - tiba terfikir lagi pasal study, sorry Algebra tersayang T.T )








Opppss, BM rasanya tak perlu nak lulus pun dengan sekali tengok dan faham maksud sebenar gambar nih. Hello, aku bukan tak suka fashion belit - belit korang, aku, sebagai lelaki yang keluar jalan - jalan MESTI  terpandang perempuan pakai tudung fashion macam korang, kalau betul dengan ikutanNYA takpa juga. Setiap kali aku tengok hamba Allah macam tue, aku terimbas gambar ini . .. 









bila terimbas, cepat - cepat aku beristighfar ! Bab kata member mee goreng basah import dari seseri, Don't be a girl needs man, BE A GIRL A MAN NEED ! Takpe, aku carry on reading. . . Eh ? Gambar dia dengan siapa tuh ? Hm :/ Aku sedih arr dengan komuniti macam ini. Sebabnya, dia terkenal. Most hantu fb, youtube dan blogging dah sure kenal siapa dia, tapi sebagai IDOLA, kena tunjuk contoh yang baik untuk both duniawi dan akhirat. Dengan show off, gambar bersama entah sapa - sapa macam tue, kan dah mendatangkan fitnah. Kalau jadi ikutan ? SAHAM diorang pun kau dapat weh ! Kalau sentuh khinzir, tak haram, cuma kena samak. Kalau sentuh bukan muhrim ? Kau nak samak dia satu badan camtu ?  



[99: 7] Maka sesiapa berbuat kebajikan seberat zarah, nescaya akan melihat (pahalanya)

[99: 8] Dan sesiapa berbuat kejahatan seberat zarah, nescaya akan melihat balasannya!



Nie surah yang kita dok hafal untuk UPKK darjah 5 lagi. Heish, wahai kaum hawa. Di antara kalian, kalau ada jodoh, sudah pasti peneman hidup aku datang dari kaum kau juga. Being open-minded is not going to oppress Allah's law. HE knows the best on why on earth you have to spend little of your time in front of mirror, make up your veil while time's rushing. Tanda kecil  akhir zaman pun ada cakap,



Dari Ali dan Abu Hurairah s.a :  munculnya penyanyi perempuan dan alat-alat muzik


Kalau Vlogging pasal perempuan menyanyi dengan guitar dalam kereta kira " combo " laa kan ? :) Apa kata korang tengok video - video yang cambest dari. . . brader Vlogging yang terkenal : Matluthfi90 dan Anwar Hadi.







Kenal beliau ? Dalam banyak - banyak video, video yang nie memang cambest ! Aku sangat sangat sangat sangat sokong pandangan vlogging dia nih. Then, baru aku perasan, advertisment, hampir semua perempuan, hampir semua cantik. Reason ? Nak lariskan produk ? My dear kaum hawa, bukan semua cantik itu subjektif :D Lebih baik tak cantik, jiwa pun selamat daripada pervert dan si penyimbah acid. Tak payah pencuci muka 3-4 produk, u can save up to 30 minutes PER DAY kalau hanya sekadar sederhana sahaja. Kemas sudah, lagipun, kalau cantik sebab show off, cantik sebab taknak malu kat lelaki dah jatuh haram cik adik :) Biar nampak kemas sudah, lagi senang kalau burqa atau niqab. Hidup mencari berkat tuhan yea, bukan cari nama. nanti masuk kubur cacing juga yang makan muka kita :)

Owh yea, lagi seorang.. Anwar Hadi. Aku ada masa aku tengok juga video diorang. Lawak pun ada, setakat nie, video dia yang paling best pasal . . .




HAHA ! tergelak kowt dengar die sebu eeeeeuwwww ! XD

Both the best ! Aku suka cara diorang sampaikan pandangan mereka, dan cara Anwar Hadi  ' sambut ' peminat/penontot dia dengan Assalamualaikum. That's sweet :')




P/s : teman dah mengelupor lapo nih, even at 0055. Jom layan ayam HPA masak merah :D

No comments:

Post a Comment