Wednesday, September 7, 2011

Happy birthday to me :D *taktahumalu

Assalamualaikum.

Mood : Err. . blogging dulu baru study
Music : Yellowcard - Hang You Up 

Just kidding. 

Ini cerita bulan 7. Aku suka makan, so parent belanja makan :D Aku makan pun ada cerewet, so memang sanggup la aku memandu ke utara mencari seafood, weeehoooo ! Lokasi : Kuala Sepetang, Simpang Empat dan Taiping.

. . . aku lupa bawak DSLR :'(



Tu diaaaa, Mee Udang Mak Jah ! Pernah keluar dalam Jalan - Jalan Cari Makan TV3 rasanya. Kat sini lah korang boleh cari sepinggan Mee Goreng, Char Kwey Teow dan Meehun SEMURAH RM7 sepinggan. Terletak di Kuala Sepetang ( dalam kawasan paya bakau Kuala Sepetang dah ), kedai ini terkenal dengan mee udangnya, ramai jugaklah pelanggan yang datang haritue walaupun dah hampir Magrib waktu aku sampai sana *tak percaya scroll-down, tengok gambar aku snap.




Atau. . . yang datang pun macam aku ? Sekadar mendengar khabar dari rupa ?



Sebagai orang yang dah merasai macam - macam masakan orang, ehem, aku rasa sini mahal mee udang jea. Memang banyak pun udang kedai sini taruk, silap - silap ada 6-7 udang satu dish. Medium size punya udang. Tapi kuah tak kaww, mee terasa 'kuning' dia lagi, macam mana nama kedai ini boleh naik ? Mungkin tukang masak dah hilang sentuhan kowt, yang pasti rugi akulah sebab tak sempat merasa 'sentuhan ajaib' tukang masak yang dah hilang tu T.T Penat den drive tauuuuuuuuuu !

Oleh sebab itu, aku mencari lagi kedai makan lain :P Untunglaa buzday boy aritue, mintak jea nak makan mana lagi !


Pss : mak ayah aku pesan meehun goreng dengan udang lebih, RM11  EACH. Komen mak aku ? " Baik meehun goreng biasa, sama banyak jea mak tengok udang kamu dengan mak punya ! " Hahahahaha 


Solat kat sebuah masjid di Simpang Empat, Taiping. Rugi woah tak bawak DSLR ! Lawa gila sunset walaupun dari halaman masjid nih ? Apelah sangat Motorola cabuk aku boleh buat =='




Nie ape entah nama tempat nie. Medan someting laa, ingat nak makan kat sini, tapi westren jea banyak tengok gayanya. Aku nak cari ikan bakar ! Last - last, on the way balik ke Ipoh, jumpa satu nama kedai, " Juara Ikan Bakar " perghhh ! Dapat ikan kerapu bakar ! Memang masyuk ! Makan nasi sikit, yang lain melantak jea ikan bakar, siap menjilat jariiiiiiiii ! Okay, ikut sunnah. Owh yea, aku lupa nak snap gambar kat sana -.-'' Tak lah mahal sangat set ikan bakar, yang pasti lagi berbaloi daripada jumlah harga makanan kat Kedai Mak Jah tadi :))

P/s : Char Kwey Teow Dolly pernah dengar ? *lidah dah menjilat bibir nih, orang cakap sedap ! Lets see !!!

6 comments:

  1. Doli Char Koew Teow la. Terbaik weyh. Kat Taiping ar. Hahaha

    ReplyDelete
  2. koew teow doli..dtg tepen xmkn rugiiiiiii

    ReplyDelete
  3. erk, ramai gak hantu makan kat sini ==' mai laa g taiping sesame ! :D

    @ farin :

    cool cool, yg lepas. lepas, we'hv to live on :)

    ReplyDelete