Sunday, September 18, 2011

Sem 0 hampir tamat.

Assalamualaikum.
Mood : Kambing dah sedia nak main lompat - lompat depan mata.
Muzik : Maroon 5 ft. C.Agulera - Move Like Jagger (  M5 xleh buat lagu lucah lagi ke ? --' )

Alhamdulillah, Mechanic A, Light Wave & Electron A, Chemistry A and Algebra dah lepas. Ada yang susah, ada yang yakin boleh buat, tawakal jelah. Malas nak fikir dah. Esok, tinggal English IELTS test, selasa IT dan merdeka ! Yihihii ! Tak sabar nak balik kampung lepas exam  IT :D Tapi, kan seronok kalau exam IT pukul 9 - 11am instead of 2-4pm, kalau tak dah boleh balik petang tuuuuu -,- Anyway, Kidey macam boleh hantar aku balik ke Ipoh as he's heading UTP on upcoming Tuesday, yes ! Kemudahan datang bergolek :P Still, Malaysian Studies next Saturday =.='' Haiyoooooo, kalau tak free - free cuti sampai Ahad. Test Malaysian Studies haritue, aku siap tertidur lagi, tak tahu nak jawab apa ! Serius, test MS walaupun MCQ ( multiple choice question ), aku baca soalan pun dah pening, apatah lagi nak jawab ! " Memang untung " baca nota BM, test keluar dalam BI. Pwfffffssss -..- InsyaAllah, tamat sahaja exam MS, bagi aku secara rasminya Sem 0 tamat and helllooooooooooo Sem 1 !

Okay. . .  Aku sebenarnya dah fikir apa nak buat apa bila sampai sahaja rumah, hehe. Cari Yonex Ti-10, cuba ikut Pak Cho main badminton kat Ipoh and one of it :


Aku plan, lepas kemas rumah aku nak pergi rumah Mak Yang, eksssssperiment Chicken Jalfrezi kat rumah beliau ! Hahaha. Oleh sebab hari bekerja = tiada sesiapa kat rumah aku, sebab tue aku nak menyibuk rumah Mak Yang, hehe. Aku ada terjumpa manual memasak, tapi westren punya masakan laa, senang jumpa pun. Tajuknya " How To Cook Delicious Dishes Perfect For Teen Cook " Oh yea, ada masa aku nak try Pudding Caramel , tak try lagi sebenarnya. Aku cuba laa rajinkan diri bab-bab memasak nih. Teringat masa nak PMR dulu, aku suka study malam - malam. Kalau tak silap, esoknya exam Geografi kowt, dalam pukul 2 pagi aku dah lapar gila ! Aku keluar bilik, nampak mak tidur. Allah, kesian pulak tengok mak aku tidur nyenyak malam, yang peliknya aku pergi kejut jugak - ikut sangat nafsu lapar =____= Fikir balik, sampai bila nak berharap pada kemahiran orang lain ? Tiba masa kita untuk berjasa kepada orang tua kita kan ? Tak salah kalau menyenangkan hati orang tua dalam pelbagai cara, asal niat ikhlas dapat pahala percuma. Ingat, redha ibu bapa redha Allah jugak.

Okay - okay, back to topic. Sem 0 dah nak habis bermakna September intake and degree student akan datang dalam masa 2 minggu. Aku pun dah mula rasa warga Nottingham makin ramai minggu nih, macam nie lah kowt bila semua program balik daripada sem break ? Dan sebab tue jugak masjid ada tok imam baru, 2nd year degree Chemical Engineering dari Palestin. Baca surah sedap woah ! Ada lagi seorang, Palestin jugak, dua - dua sama ! Aku envy, macam mana diorang boleh hafal surah panjang - panjang lengkap dengan gaya bacaan macam tahfiz final dah aku tengok. Tengok muka diorang, rasa tenang. Rajin kasi tazkirah lepas solat pulak tu. Haih bila muhasabah diri, pergi kat cermin, nur kat muka pun tak nampak ada hati nak jadi macam diorang T.T Sungguh, bila rasa nak dekat padaNya, macam - macam dugaan datang. Tadi dalam tazkirah, tok iman tu ada recite 3 ayat Al-Quran, masing - masing bawa maksud kepetingan SYUKUR, SABAR  dan AMARAH ALLAH.

SYUKUR kita dengan segala kesihatan dan nikmat hidup mahupun rezeki yang ada, sekiranya ditimpa musibah ataupun ditarik rezeki, hendaklah SABAR dan jangan sesekali menyalah kan takdir Allah akan perkara yang berlaku supaya AMARAH ALLAH tidak berlaku pada kita, jika kita menjaga sebaiknya, insyaAllah.

Dah nak masuk 0000 19th Sept. Nite bebeh !

P/s : Aku deactive Facebook buat sementara waktu :)

6 comments:

  1. @ aidiel :thanks boxer :D

    @ hana : hazzun sai'd tu ape ?

    ReplyDelete
  2. haih sapo tuh nak balik utp on tuesday? awal bebenau

    ReplyDelete
  3. * c.cho :

    beliau rajin, rasenye dah 2kali 4flat die -.-''

    * hana : orite !

    ReplyDelete