Wednesday, September 8, 2010

Memories~

Mak aku pernah berpesan dan selalu juga tergelakkan suatu gambar aku, dimana aku semasa kecil ade sekali posing depan kamera 90-an dengan zip seluar terbukak.. Perasaan ingin mencari gamba tersebut taklah menebal dalam hatiku, cuma, hatiku terdetik untuk melihat gambar yang seringkali makku sebut walaupun mungkin lebih daripada sepuluh tahun usianya gambar itu.. Sedang lepakking dalam rumah Mak Long, aku terpandang 'buku' yang tebal gile kat rak tv katliving room.. Tanpa meminta kebenaran, tanganku terus mencapai buku tersebut.. Its a photo album... Kumembuang pandangan ke kiri, dan ke kanan.. Chantek, line clear.. Dengan nakal nye aku belek 'muka surat' album tue satu per satu siap..ade bau.. Bau gambar lame -.- Warna gambar, tak laa sehebat warna gambar sekarang walaupun gambar yang dihasilkan sekarang masih berdasarkan 3C, Red, Green ,Blue... Basically, it carries memories, and when it comes to it, no one doesn't bother about how good the image taken.. Dan...



Hehe.. Jumpe jugak! Aku..tenung jugak lame-lame, 'coz itu salah satu care aku nak ingat gambar.. Persoalan yang timbul..

aku ker tue? Pasallaaaa aku tak tutup zip! Eh, atok kihkihkih ( special nickname from my sibling to him,only... and no one knew who's atok kihkihkih when i asked makcik or pakcik - he loved laugh and God loves him... T.T ), O.MG ! Sebelah aku adik? Sakainye aku dulu -.- Rumah tuuu...dah lame tak visit.. Can i grab these pictures away? What's wrong with my hands? Its gonna be a really,really poor camera used! Kesiannya, atok dan mak long.. sanggup datang jauh ke rumah kiteorang? ( duk plantation dulu, faham2 laa.. g skola pun 12km, nearby village pun lebey kurang ==' )

Last option, L7i ( lagi -.- ), and...SNAP!!


4 comments: