Friday, June 24, 2011

Bukannya malas~

Assalamaualaikum !
Mood : Pentoi sikit lah kepala =='
Music : . . . . .  malam nie takde.


Woah ! Baru aku sedar, aku kurang post entry bagi bulan nih -.- Sibuk ? Sibuklah sangat. Macam - macam aku boleh buat, kiranya ayat BOSAN tuh dah jadi ayat biasa terpacul dari mulut aku nih. Ish ish ish, bukan nak berzikir =='  Banyak jea perkara aku nak post, macam - macam gambar di banyak tempat aku ambil. Paling terdekat Bandar Batu Gajah. A lovely place, green and well manner town. Aku ingat boleh lah update blog yang kian berusang,heshhhh. Kenapa ? Well, mungkin disebabkan abang aku kowt,haha. Sebenarnya abang aku tengah mid-break dia dan macam biasa, dialah hantu internet kat rumah nih -.-'' Nasib lah rumah aku pakai kabel, bukannya kaya nak pakai wifi. Tapi nasib baik jugaklah unlimited, itu pasal abang aku kalau boleh nak 24/7 download macam - macam cerita. Gila anime kowt, takpun keja hacking dialah. Hish, Oleh sebab aku pun jenis malas nak blogging pakai laptop orang lain itu pasal laa aku jarang nak tulis - tulis nih.






. . . ketandusan idea nak tulis dah  =_____= . Okay, cuma recently aku jumpa lah sejenis orang dari kaum Hawa. Ada hidung, ada mata, ada telinga, gigi pun elok tersusun rapi. Tengok rupa cantik, senyuman dia ? Pehh, boleh cair. Dan yeah, aku ada baca satu artikel pasal nak kenal lelaki dan perempuan. Untuk lelaki, ada 3 perkara. Malam, seluar dan kata - kata. Perempuan ? Mata, mulut dan tangan. Balik pada orang tadi, Mata di jaga.Alhamdulillah, tangan dia jaga.Alhamdulillah. Tapi mulut dia macam . . . Astaga, memang tak reti jaga ! Kalau nak mencarut aku tak kesah, asal kan depan - depan. She didn't say bad words to the people BUT she's fucking say about bad things over their very own FRIEND to the people ! What the fuck lah kau hidup atas muka bumi kalau macam nie ? Rujuk balik lah Surah al-Hujurat,ayat 6. Kau baik sangat ke dengan penampilan bajet trendy dengan gambar ducky-style-picture kau tuh ? Bangga sangat lah kalau semua orang dengar cerita yang kau reka, ikut apa yang kau cakap ? Kau rasa selamat sangatlah kalau kau buat macam tu ? Apa kau fikir semua orang akan rapat dengan cerita hasut kau cipta serta air mata dusta yang mengalir ke hujung bibir yang tersenyum tatkala kau membelakangi pandangan orang ? Sampah arh orang seumpama kau,  suka tengok TARGET kau dalam kesusahan, kalau boleh biar hilang dari pandangan kan ??? Der, tak puas hati depan depan lah der. Settle terus dengan aku, tak payah nak cari " medium " kau. Aku tahu kau kaum Hawa,lemah, takut kena gertak tapi jangan ar memalukan kaum kau sendiri, suka - suka kau jea nak lempiaskan fitnah yang buruk naik jugak kat kaum Hawa. Kumpulan minoriti macam KAU jea yang busuk, merosakan nama baik kaum Hawa. Sebagaimana Rasul terakhir suka dan hormat akan wanita, begitu jugalah aku. Tapi aku tak sebaik Rasul pilihan Allah, jauh nak kejar kesempurnaan macam Beliau . Aku tahu aku buat salah, aku tahu aku ada buat salah yang tak sengaja. Kalau ada, berterus terang sajalah. Kalau aku terkasar bahasa, maaflah. Aku tak tahu manners dengan perempuan, tapi hormat tetap ada. Bagi aku perempuan untuk di sayangi, bukan di sakiti. 

Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa Sallam dalam sabdanya:


مَا تَرَكْتُ بَعْدِي فِتْنَةً أَضَرَّ عَلَى الرِّجَالِ مِنْ النِّسَاءِ


“Aku tidak meninggalkan fitnah sepeninggalanku yang lebih bahaya bagi lelaki melebihi fitnah wanita.” (Hadis Riwayat al-Bukhari dan Muslim – Muttafaq ‘alaih)



"Dunia ini adalah perhiasan dan sebaik-baik perhiasan ialah wanita yang solehah." (Riwayat Muslim)



Hey, aku memang tak sempurna. Yeah, aku akan perbaiki diri aku dan aku harap kau pun begitu. Let me adore you from the other side, insyaAllah.


P/s : ‎" Hell yeah you gotta remember,
          you may forgive but damn,
           you must not forget.
            So you won't ever go through it again."

3 comments:

  1. Luahan perasan..hehe..sabar2..xpe2 yg baik dbalas baik yg jahat dbalas jahat..

    ReplyDelete
  2. amboi~ berapi-api nmpknye inche dsims mlm nie.. sabar ya!

    ReplyDelete