Sunday, June 3, 2012

Pesanan ringkas


السلام عليكم و رحمة الله و بركاته




Susahkan nak ubah mentaliti masyarakat Melayu kita ? Buat perkara baik, dianggap pelik. Bila lain sedikit, dianggap memberontak. Macam mana masa depan diri, masyarakat dan negara nak cerah jika benih kebaikan dari awal dipijak - pijak ?

Dakwah dengan bersabar, wahai diriku, wahai saudara seIslamku. Usah gentar menghadapi dugaan kerana syurga jadi balasan buat dunia yang kita taruhkan !

P/s : Buat 'kawan', tidak mengapa kan kalau aku kongsi sedikit ilmu atas tu di sini ?

Dan . . .


. . .buat perempuan, ada soalan terus tanya direct. Rasanya tak perlu mukadimah gedik / simpang siur atau ambil berat sangat pasal makan minum sihat sakit aku bagai ~

9 comments:

  1. jazakallah atas perkongsian..
    dan...

    gila hotsetap kau. haha

    ReplyDelete
  2. Good things take time (: dannn... bawah tu Hahahaha *gelak 5 minit*

    ReplyDelete
  3. Nak jadi sahabat awak boleh?
    =')

    ReplyDelete
  4. nice post to be shared.thx :)plus perhaps that lady is just trying to be nice.chillax :)

    ReplyDelete
  5. semii~ dah makan lom? makan ape? minum ape? :P jk jk. btw, pompuan tu ko kenal ke tidak?

    ReplyDelete
  6. wahaha.

    xde point nk komen

    dan pohonlah pertolongan dengan sabar dan solat
    al baqarah(lupa ayat brapa)
    -.-

    ReplyDelete
  7. terbaik dari ladang~! XD

    ReplyDelete
  8. @mirul : hot setaplah sangat~

    @TB : tipu 5 minit, haha

    @A.Sazlan : Boleh :D

    @Syairah : na'a, I don't think so

    @Janjan : idok -.-''

    @IS : haha, kau ni Mr.IS..

    @Anon : err. . ?

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...