Monday, July 11, 2011

Kedai Pak Arab.

Assalamualaikum.
Mood : Energetic, matahari baru naik kowt
Music : - NONE -

Hah, semalam aku dah janji nak cerita sikit pasal life kat sini kan ? Aku nak sentap terus pasal makanan, hehehe. Aku nie hantu makan, memang susah sikitlah nak tahan lapor. Tapi, sini ada satu masalah. . . Mostly gerai makanan yang bukak kat sini, peniaga cina. Not to be racist in this case, but the, hello, I'm muslim. You may cook cleanly in front of us but i still don't know from what and where the source or even the way you handle things at the backdoor. Pfff, ada alternatif lain, satu kedai melayu dan satu kedai burger. Kau sanggup nak makan 3 kali sehari dengan sticky oily burger which cost you at least RM4 each ? Kedai melayu ? This is summer time dude, diorang pun nak cuti jugak. So, the last option, kedai arab. Hari tue aku ada sekali makan, angkut nasi sepinggan dengan daging kambing = RM 6. Air ? Dah RM6, simpan jelah the rest, baik aku balik dorm minum air mineral. RM6, nampak macam mahal kan ? Dahla tak isi lagi sayur tu. Tapi, nasi bukan sikit, daging kambing bukan seketul dua. Banyak kowt. Aku haritue makan sampai satu tahap ' terpaksa ' telan sebab sayang sangat tak habis. Biasalah selera arab, kan makan banyak banyak. Oleh sebab otak aku kreatif bab jimat jimat nih, aku ada terfikir why not if I share with another person,supposed to be my friend lah kalau tak segan. He may bring along a plate to share, then I can cut my RM3 cost. RM3 at kedai arab can cost you RM5 fried rice nearby !


Lebih kurang macam nie laaaaaaaa. In order to survive, make it homey, as time flies, we change,develop and make full use of what we have. Its not the best thing that you have make you a happy man in this hell ( earth )  , but its actually make use things around to the fullest, then you realise, world is ours.

P/s : ingat nak study, sekali jumpa soalan test math kat mesin photostat berserta jawapan. Lecturer tinggal kowt, aku terpaksa ambil dan hafal :-/

No comments:

Post a Comment