Tuesday, September 11, 2012

GGK


السلام عليكم و رحمة الله و بركاته




Selalu layan DC, NGeo, tidak terlintas pula H. Menariknya, ada liputan pasal cara pemilihan komando Malaysia ! Rumah ayah aku ada pasang astro, tapi ayah aku tak ambil pakej pendidikan walhal aku suka layan National GeographyDiscovery Channel dan History Channel. Pakej biasa, boleh la layan AXNHitz TVTLC dan paling terbaru dalam fav listAl - HijrahAwesomenya Al-Hijrah bila cerita orang Melayu dijaga baik aurat lelaki mahupun perempuan (Y) Sayangnya, rumah Ipoh ni pula tiada astro. Yang ada, cuma siaran percuma dan dari pandangan aku, rancangan - rancangan yang disiarkan hampir kesemuanya. . tidak menjana minda. Aku sukar 'melihat' luar kotak. Heh. Kalau on tv pun, waktu makan, sekadar menyuap mata. Atau, waktu yang aku khaskan untuk rancangan yang menarik bagi aku seperti, Tanyalah Ustaz, Welcome To The Rail World, dan animasi Detective Conan, hehe

Oh yea,

Kawan aku :

" Aku waktu di PLKN dulu, ketua pelatih aku bekas komando. 
Kau tahu apa ayat dia yang paling gerun pernah aku dengar dengan telinga aku ? 


Saya diajar untuk membunuh",



Cool.
Seriously cool.


P/s : Komando ini hati kering, minda kuat jiwa kental. Kita pun boleh jadi komando, komando versi diri sebagai muslim melawan nafsu pujukan syaitan. Fight or die fighting !

No comments:

Post a Comment