Wednesday, December 19, 2012

Cemburu.

السلام عليكم و رحمة الله و بركات

Cemburu aku tinggi. Entah kenapa, aku jadi begini ? Biarlah, cemburu aku pun kupendam sendiri. Dan selama aku berjalan di muka bumi ini, tiada seorang pun layak jadi teman aku, teman yang mampu menjaga cemburu aku. Kerna itu, aku hanya mampu tersenyum dan terus berjalan dan berjalan. Berjalan walau kaki terkadang penat melangkah, hati terkadang terusik tercalar. Tabah dan sabar kuteruskan perjalanan. Sebuah perjalanan, mencari teman. Teman yang mampu, menjaga cemburu aku. Teman yang mampu, membuat aku tersipu malu. Teman yang mahu ke syurga bersama denganku. Selagi daya masih ada, InsyaAllah, aku akan terus berjalan sehinggaku bertemu denganmu. Semoga saat itu nanti, kau sebenar benar pelangkap separuh imanku nanti. 

Amin.


P/s : Badan menghempas lembut pada sofa keras. Bookmark majalah segera aku dapatkan dan. .  bila madahku dibalas kata cintaNya #thatmoment.



2 comments:

  1. La Tahzan. Jangan bersedih hati. Ingatlah janji-janji Allah. :)

    "Sesungguhnya Allah membeli dari orang mukmin, baik diri maupun harta mereka dengan memberikan syurga untuk mereka. Mereka berperang di jalan Allah, sehingga mereka membunuh atau terbunuh, (sebagai) janji yang benar dari Allah di dalam Taurat, Injil dan Al-quran. Dan siapakah yang lebih menepati janjinya selain Allah? Maka bergembiralah dengan jual beli yang telah kamu lakukan itu, dan demikian itulah kemenangan yang agung. Mereka itu adalah orang-orang yang bertobat, beribadah, memuji (Allah), mengembara (demi ilmu dan agama), rukuk, sujud, menyuruh berbuat makruf dan mencegah dari yang munkar dan yang memelihara hukum-hukum Allah. Dan gembiralah orang-orang yang beriman." (9:111-112) :)

    ReplyDelete